lördag 19 februari 2011

Ont det gör ont



När jag var i Turkiet för ett par år sedan så brände jag sönder mina läppar... Detta gjorde jag genom att ta "vanlig" solskydds faktor (alltså inte special gjord till läppar). Så ett litet tips, gör INTE de. Det resulterade i att mina läppar typ kokade och jag hade blåsor över HELA munnen. Jag drack soppa genom sugrör i 2 veckor.
Efter denna lilla incidenten så är mina läppar gaska känsliga mot sol och värme, tydligen är solarium värst...
Bodde ett helt år i Spanien och klarade mig men NU efter 20 min i ett solarium (jag glömde smörja in läpparna) så har min överläpp svullnat upp och jag ser ut som en anka. Har inte försökt prata men är ganska säker på att jag skulle låta som en också..

Att folk sprutar in bös i sina läppar kan jag inte förstå, för jag kan tänka mig att de känns lite som så här och det kan jag inte förstå att någon utsätter sig för frivilligt :)

1 kommentar:

  1. Hahaha gud, såg bilden först och tänkte "NEJ! Vad har hon gjort!?"

    Du får ta det försiktigt när du solar tösen :)

    SvaraRadera